Sunday, May 16, 2010

Guru Pembina Negara Bangsa

Hari ini,16 Mei,2010 merupakan hari yang amat bermakna buat seluruh warga guru. Seluruh negara,semua warga guru akan menyambut "Hari Guru". Walaupun sambutan tidak sehebat hari raya namun warga guru akan menyambutnya dalam suasana penuh insaf terutama mengenang kembali sumbangan mereka terhadap negara amnya dan anak didik khususnya.

Tema yang dipilih ialah," Guru Pembina Negara Bangsa". Begitu besar harapan mahupun pengiktirafan kerajaan kepada warga guru. Semua guru di sekolah ini diharapkan merasa bangga dan insaf dengan tema ini. Renunglah sejenak apakah sumbangan kita selama ini kena atau selaras dengan tema yang dipilih.

Pada hari Jumaat lalu, para imam(khatib) telah membacakan khutbah yang telah diselaraskan oleh Majlis Agama Islam Kelantan yang mengupas tentang peranan dan kerja buat kita selama ini.

Sambutan di peringkat sekolah akan dibuat dalam dua peringkat :

16Mei,2010 : Pelancaran Hari Guru Peringkat Sekolah dengan pengisian :
Membaca perutusan, Ikrar Hari Guru dan Menyanyikan Lagu Guru
Malaysia

19 Mei,2010: Sambutan dan acara sukan peringkat sekolah.

Sambutan terpaksa dibuat dua peringkat memandangkan Tuan Guru Besar tidak berada di sekolah pada hari ini. Beliau telah diplih mewakili Majlis Guru Besar Kota Bharu 1 ke Sambutan Hari Guru Peringkat Kebangsaan yang diadakan di Kuantan ,Pahang.

Bagi pihak Tuan Guru Besar, saya mengucapkan'"Selamat Hari Guru dan Terima Kasih,Cikgu"

Maklumat lanjut :Portal Hari Guru

No comments:

Post a Comment