Monday, August 16, 2010

Malam Nisfu Syaaban dan Solat Hajat UPSR

26 Julai,2010(Isnin):Panitia Pendidikan Islam dengan kerjasama Unit Peningkatan UPSR telah menganjurkan majlis Nisfu Syaaban dan Solat Hajat UPSR yang diadakan di Dewan Wawasan sekolah.

Majlis bermula sebelum maghrib ini disasarkan kepada murid-murid tahun 6 bersama guru-guru dan kakitangan sekolah.Pengisian program ialah :
- Solat Maghrib berjemaaah
- Bacaan Yasin sebanyak 3 kali beramai-ramai
- Solat Isya' berjemaah
- Solat Hajat
Kesemua 4 orang ustaz terlibat mengimami setiap aktiviti tersebut.

Seperti mana yang kita maklum,Nisfu Syaaban merupakan malam kemuncak untuk penghitungan amalan baik dan buruk manusia sepanjang tahun berkenaan. Menjelang tengah malam para malaikat akan membawa 'buku rekod' amalan kita dan akan diganti dengan 'buku' yang baru.

Kita mengharapkan agar 'akaun' yang lama ditutup dengan kegiatan mulia dan doa memohon agar diberi pembalasan setimpal manakala 'buku' yang baru juga direkodkan dengan aktiviti yang mulia.Semoga ianya akan berterusan dan kekal abadi.

Panitia tidak melibatkan ibubapa dalam program ini kerana difahamkan pihak PIBG akan mengajurkan Majlis Solat Hajat khusus antara ibubapa-murid dan guru menjelang peperiksaan UPSR iaitu selepas Hari Raya Aidilfitri nanti.

Semoga segala kerja kita ini mendapat ganjaran setimpal dan doa kita dimakbulkan,InsyaAllah

No comments:

Post a Comment