Tuesday, December 29, 2009

KOMITMEN KITA - 3 JANUARI,2010

Tanggal 3 Januari,2010 maka bermulalah sesi persekolahan baru. Bagi yang ada anak baru mencapai 7 tahun pasti sedikit gundah. Mahukah anak kita berada di sekolah seperti abang atau kakak yang terdahulu atau perlu ditunggu??? Maka persiapkan mereka supaya emosi mereka mantap dan mahu bersekolah,ayah dan ibu tak perlu tunggu.Biar mereka berkata,"adik nak masuk kelas ni,ayah dan mak balik lah dulu".

Pihak sekolah sudah bersedia untuk semua keadaan pada hari itu. Komitmen kita jelas,iaitu:

" 1 MURID : 1 KERUSI,1 MEJA , 1 SET BUKU TEKS serta GURU MENGAJAR , MURID BELAJAR "

Diharapkan tidak ada lagi perkara remeh-temeh yang timbul kerana kita sudah menyediakan perkhidmatan jualan buku tulis selama 2 minggu dan agihan set buku teks sepanjang minggu lalu. Semua mesyuarat unit panitia , perancangan sekolah,guru dan kakitangan sudah diadakan. Tidak ada sebab lagi untuk kita menangguhkan proses pengajaran dan pembelajaran.

Guru Besar berharap ibubapa dapat membereskan urusan pendaftaran anak-anak samada di tahun 1 atau prasekolah pada 2 Januari,2010 ini disamping menyeru semua guru untuk merealisasikan komitmen kita selaras dengan hasrat Yang Berhormat Menteri Pelajaran.

No comments:

Post a Comment