Saturday, January 9, 2010

Taklimat dan Pendaftaran Tahun 1-2010

Taklimat dan Pendaftaran Tahun 1 dan Pra Sekolah bagi sesi persekolahan 2010 telah diadakan pada 2 Januari lalu. Taklimat telah dijalankan serentak di dua tempat berasingan.

Tuan Guru Besar telah memberi taklimat kepada ibubapa/penjaga murid-murid Tahun 1 manakala untuk murid-murid Pra Sekolah, taklimat disampaikan oleh Puan Hajah Siti Khadijah bt Abdullah,Penolong Kanan Hal Ehwal Murid.

Untuk murid-murid Tahun 1,pihak sekolah akan memberi tumpuan ke arah membasmi kadar ‘Buta 3M’. Menurut Encik Nawi bin Mohammad,pada zaman angkasawan Malaysia sendiri sudah sampai ke bulan,adalah amat malang bila kadar ‘buta 3m’ masih tinggi di negara ini.

Cabaran besar dalam menghapuskan masalah ini yang dikenalpasti ialah kehadiran ke sekolah. Sehubungan dengan itu,beliau meminta kerjasama ibubapa memastikan anak-anak sentiasa hadir disamping memberi kerjasama mengukuhkan apa yang diajar di sekolah bila anak-anak kembali ke rumah.

Jika ada murid-murid yang masih gagal menguasai 3M dalam tempoh 3 bulan pertama,pihak sekolah akan merujuk mereka ke pihak hospital untuk dibuat kajian dari aspek kesihatan pula. Pihak sekolah tidak akan sewenang-wenangnya melabelkan murid tadi sebagai lembam.


Taklimat dari Guru Besar


Para ibu tekun mendengar


Sesi pendaftaran di kelas


Anak-anak mencuba tempat duduk

No comments:

Post a Comment