Tuesday, March 9, 2010

Memantap Ukhuwah Memperkasa Ummah

Guru Besar turut membantu tukang gulai ( pemantau gulai ada kat tepi...jangan terlebih garam..)
PK HEM memotong daging untuk kawah ketiga..." berkat , berkat , Amin "
Pasukan guru lelaki memotong daging manakala guru perempuan mengupas bawang...adil kan?...
Guru Besar dan penceramah sedang mengaminkan doa
Sesi terakhir ...beratur mendapatkan nasi dan lauk-lauk.

Sambutan Maulidul Rasul Peringkat sekolah bagi tahun 1431 Hijrah akan diadakan pada hari Khamis ini bermula jam 8.00 pagi. Berbagai acara telah dirancang dan akan melibatkan semua murid.

Seperti tahun lalu,pihak Panitia Pendidikan Islam telah diberi amanah menjayakannya.
Pada awalnya,panitia merancang bersama PIBG untuk menyembelih dua ekor lembu dan akan melibatkan semua. Perancangan itu berubah pada saat akhir kerana terdapat sedikit masalah.

Untuk tahun ini,walaupun dalam keadaan ekonomi merosot,kita tetap akan menyembelih seekor lembu sebagai menu utama dan dijamu kepada semua warga sekolah.Kita berharap agar semuanya berjalan lancar dan gulai kawah sempat masak sebelum murid prasekolah pulang.

Sama-samalah kita "Memantap Ukhuwah Memperkasa Ummah".

Terkini: Menurut Bendahari,Puan Hasnah bt Salleh,sumbangan tahun ini amatlah membanggakan.Selain ibubapa yang turut menderma ialah para guru yang mendapat kenaikan DGA32 sebanyak RM 500,guru dan staf lebih dari RM 700,bapa murid UPSR 09 RM 500,pemajak kantin RM 500 dan kontaktor kebersihan RM xxx.
Malah ada seorang bapa yang menderma RM 50 untuk setiap anaknya dan beras juga disponsor oleh seorang ibubapa.Tidak keterlaluan jika dikatakan bahawa ibubapa kita juga adalah dermawan sebenarnya.

Pihak jawatankuasa membuat keputusan untuk menambah menu iaitu gulai kawah (3 kawah),ayam goreng kunyit,tembikai,sambal dan minuman sirap bandung (disumbang oleh Pn....seorang guru sekolah ini juga.)

Sama-samalah kita berdoa agar majlis ini berjalan lancar dan diberkati juga para dermawan tersebut terus mendapat rahmat Allah dan akan lebih dermawan pada masa aakan datang.

No comments:

Post a Comment