Friday, March 12, 2010

Mengekalkan Kejuaraan Untuk Tahun ke 6



Khamis ,11 March,2010 : Pasukan bola tampar lelaki telah mengekalkan kejuaraan untuk tahun ke 6 berturut-turut Pesta Bola Tampar peringkat QIT Kota Jembal..Encik Ajaha b Kadir, jurulatih pasukan mengakui walaupun saingan agak sengit,namun kelebihan pasukan ini ialah kekuatan mental yang konsisten dan pemain mempunyai kelebihan skil permainan berkat latihan sepanjang tahun.

Pasukan ini dibentuk sejak tahun 2008 dan sentiasa memberikan saingan dalam setiap pertandingan.Target pasukan ialah menjadi juara peringkat MSS Kota Bharu yang akan diadakan pada minggu hadapan.

Sementara itu semalam,Rabu(10 March,2009
)sekolah kita telah menjadi penganjur kejohanan bola tampar perempuan peringkat QIT Kota Jembal.Sebanyak lima sekolah yang mengambil bahagian.Pasukan tersebut ialah:

i. Sek Keb Gong Dermin
ii. Sek Keb Wakat Stan
iii. Sek Keb Banggu
iv: Sek Keb Chicha Menyabong
v: Sek Keb Sultan Ismail 4

Pasukan kita telah menjadi juara dengan menewaskan pasukan SK Sultan Ismail 4.
Walaupun pasukan-pasukan lain semakin baik permainan mereka namun kelebihan berpihak kepada kita. Ramai penyokong kita yang hadir memberi kekuatan dan keyakinan kepada pasukan untuk mengatasi Sek Keb Sultan Ismail 4.

Saya menyeru kepada para permain supaya berlatih lebih giat lagi dan pastikan tidak gementar bila bertemu lawan di peringkat daerah nanti.Hanya latihan yang berterusan akan meningkatkan kemahiran pemain dan seterusnya menjuarai kejohanan kali ini .

No comments:

Post a Comment