Tuesday, March 23, 2010

Temasya Sukan Mini Tahun 2010

Unit Kokurikulum Sekolah akan mengadakan temasya sukan tersebut selama 2 hari bermula pada 24-25 March ini. Temasya ini akan berlangsung di padang sekolah.

Acara sukan akan dibahagikan kepada 2 bahagian iaitu acara olahraga dan padang yang akan dilangsungkan pada petang 24 March ini (hari Rabu). Antara acara padang yang akan dilangsungkan ialah lompat tinggi,lompat jauh dan lontar peluru. Bagi acara balapan pula ialah larian 50 meter , 80 meter , 4 x 50 meter dan 4 x 80 meter.

Unit Sukan terpaksa mengubahsuai jarak larian sesuai dengan kemudahan trek sekolah yang ada. Namun ini bukanlah kali pertama acara ini diadakan kerana sudah beberapa tahun kebelakangan ini kemudahan padang dan trek amatlah terdesak dan itulah acara yang mampu diadakan.

Manakala acara sukaneka pula akan dilangsungkan pada hari khamis 25 March bermula jam 8.30 pagi. Beberapa acara sudah dikenalpasti untuk dipertandingkan. Matlamat sekolah ialah semua murid akan terlibat dan mengambil bahagian.

Adalah diharapkan kemeriahan sukan mini pada kali ini tidak akan terjejas walaupun pihak sekolah mengambil langkah penjimatan dan perbelanjaan berhemah.InsyaAllah satu masa nanti pihak sekolah akan mengadakan sukan sebenar dengan jarak yang standard di mana mungkin kita akan menyewa trek di tempat lain seperti sekolah menengah sekitar atau pun Kompleks Sukan Belia Panji.

Sekamat bersukan

SUASANA HARI SUKAN

Penyampaian hadiah untuk murid Prasekolah oleh Tuan Guru Besar
Sesi membasah tekak sumbangan Nestle ( Milo )Pasukan Van Bergerak
Acara sukaneka Tahap 1 (menarik bola dengan gelung rotan)
Acara Tahap 2 ( Lari ikat kaki berpasangan )
Acara murid Prasekolah ( Lari dan susun tin )

No comments:

Post a Comment