Thursday, September 9, 2010

Eid Al Mubarrak

Setelah 29 hari kita berpuasa,maka insyaAllah esok 10 September,2010 kita akan merayakan sambutan Hari Raya Aidilfitri.Blogger mengambil kesempatan berharga ini untuk mengucapkan Selamat Hari Raya kepada semua warga SKGD,pengunjung blog ini,bekas murid sekolah ini dan seterusnya muslimin dan muslimat semua.

Semasa menyambut hari mulia ini kita janganlah terlalu leka sehingga melupakan perkara yang wajib. Keutamaan kepada murid-murid Tahun 6 yang akan menghadapi UPSR pada 20-22 September ini. Jangan jadikan alasan keseronokan beraya menjadikan kita lalai mentelaah pelajaran.Ingatlah bahawa peluang mencapai kejayaan cemerlang terbuka untuk semua orang.

Berkaitan dengan merayakan aidilfitri,kita juga mesti menggunakan suasana meriah ini dengan memohon maaf sesama insan terutama ibubapa tercinta dan sanak saudara tersayang.Kemeriahan hari raya ini kita gunakan untuk mengenali sanak saudara kita yang jauh dan dekat yang selama ini kita tidak sedar bahawa mereka adalah waris kita juga.Semoga kunjung mengunjung akan merapatkan lagi hubungan persaudaraan

Perkara berkaitan dam,dum,dam..(mercun)tu,sama-samalah kita tinggalkan. Jangan sampai kita berbeza dengan orang lain disebabkan mercun.Jika orang lain ada 10 jari...maka janganlah pula kita hanya mempunyai 8 atau tujuh jari sahaja. Dah la begitu...jari kita pula "kerekot" lantaran mercun meletup d tangan.

Akhir kalam,Selamat Hari Raya Aidilfitri,maaf zahir dan batin.

No comments:

Post a Comment