Tuesday, September 21, 2010

Majlis Penyerahan Ilmu







19 September,2010: Seperti kelaziman tahun-tahun lepas,minggu terakhir menjelang hari UPSR ,pihak jawatankuasa peningkatan UPSR akan mengadakan Majlis Penyerahan Ilmu sebagai salah satu dari ikhtiar sekolah mencapai kecemerlangan calon-calon.

Kenapa Ilmu mesti diserahkan? Adakah selama ini guru-guru memberi khidmat kerana faktor makan gaji sahaja? Inilah antara persoalan yang ditanya kepada blogger.
Blogger:" Bukan faktor duit( makan gaji )guru-guru memilih untuk menjadi cikgu."
Sebenarnya majlis ini diadakan dengan tujuan utama ialah menyatakan kepada semua calon bahawa guru-guru pada setiap masa mengharapkan kejayaan dan kecemerlangan calon-calon.
Murid-murid juga sebenarnya masih berpeluang meminta para guru menghalalkan semua ilmu di alam persekolahan rendah. Harapan kita ialah murid masuk dewan dengan lapang dada dan keyakinan meningkat kerana semuanya telah dihalalkan,

Majlis dimulakan dengan bacaan doa oleh Ustaz Nik Mustapha,ucapan waki-wakil guru Tahun 1 hingga 6,ucapan wakil murid,ucapan Penolong Kanan,ucapan Guru Besar dan berakhir dengan majlis bersalam antara semua calon dengan semua guru.

Semoga semua usaha yang kita jalankan mendapat perhatian dan keredhaan Allah.

No comments:

Post a Comment