Wednesday, September 8, 2010

Warga SKGD Prihatin

Kira-kira dua minggu lalu,kita dikejutkan dengan bencana yang menimpa beberapa orang murid sekolah kita.Rumah mereka terbakar... Dugaan ini berlaku semasa mereka sedang belajar di sekolah,sekitar jam 11.30 pagi.

Sebanyak 8 buah rumah di Pondok Terusan Pasir Tumboh,hangus dijilat api.Kejadian ini berpunca dari kerosakan litar elektrik salah sebuah rumah tersebut.Kedudukan petempatan yang agak padat ini menyukarkan pihak bomba untuk memadamkan api.
Warga Sekolah juga tertanya-tanya bila melihat kenderaan bomba masuk ke sekolah untuk mendapatkan bekalan air dari pili bomba yang terdapat di kawasan sekolah.

Unit Hal Ehwal Murid membuat pungutan derma kilat dan merayu sumbangan barangan untuk diberikan kepada mangsa sebagai bantuan awal.

Alhamdulillah,sebanyak 8 karung pakaian dapat dikumpulkan serta sejumlah wang derma diterima.Ada juga kalangan guru yang menderma bantuan makanan untuk mereka.

Penolong Kanan HEM,Puan Siti Khadijah bt Abdullah telah mewakili Guru Besar untuk menyampaikan bantuan dan sumbangan semasa membuat kunjungan ke rumah mangsa minggu lalu.


No comments:

Post a Comment