Tuesday, November 10, 2009

Kem Literasi Al-Quran (KLAQ)

Kem Literasi Al-Quran (KLAQ) Peringkat PPD Kota Bharu telah diadakan pada 9 - 10 November,2009. KLAQ dilangsungkan serentak di lima venue.Kem dua hari ini bermula jam 8 pagi dan berakhir jam 4 petang.

Sek Keb Gong Dermin antara sekolah yang terpilih sebagai venue. Sebanyak 5 buah sekolah terlibat ( SK Padang Garong 1,SK Lundang,SK Kota Jembal,SK Banggu dan SK Gong Dermin ) dan disertai oleh seramai 100 orang murid Tahun 4. Fasilitator pula terdiri dari kalangan guru-guru J-Qaf dari sekolah berkenaan dan diketuai oleh Ustaz Herman ( Jurulatih Utama J-Qaf PPD Kota Bharu)

En.Nawi b Mohammad (Guru Besar,SK Gong Dermin) telah memberi kerjasama penuh dan sentiasa membuat tinjauan, mendapati peserta-peserta KLAQ telah memberi tumpuan penuh dan melibatkan diri secara aktif dengan kesedaran mereka untuk menguasai Al-Quran.

Menurut Ustaz Mohd Faisal b Mohd Nawawi ( fasilitator SK Gong Dermin ) kem ini perlu diteruskan pada masa hadapan agar bilangan murid-murid yang belum menguasai Al-Quran dapat dikurangkan disamping mereka seronok belajar dalam persekitaran yang berbeza dan terancang.

No comments:

Post a Comment