Saturday, November 14, 2009

Sukaneka Rancangan Integrasi Murid Untuk Perpaduan(RIMUP)

Unit Hal Ehwal Murid(HEM) telah berjaya mengadakan Sukaneka RIMUP pada hari Rabu (11 Nov,2009)lalu bermula jam 8.40 pagi.Sukaneka tersebut diadakan di Dewan Wawasan,Sek.Keb.Gong Dermin dan dirasmikan oleh En.Nawi Bin Mohammad(Guru Besar)

Seramai 384 orang murid telah mengambil bahagian dalam 12 acara yang dijalankan mengikut peringkat umur ( Tahun ).Selain itu penganjur juga menjemput tiga sekolah berhampiran untuk mengambil bahagian dalam kategori sekolah jemputan.

Objektif utama ialah untuk melahirkan murid-murid yang mampu menjalin perpaduan sesama mereka dan juga rakan-rakan dari sekolah jemputan. Disamping itu jaga mereka akan sentiasa menghargai perpaduan yang terjalin selama ini.

Walaupun penganjuran adalah secara ringkas dan mengikut bajet yang terbatas,murid-murid telah menunjukkan prestasi penyertaan yang amat memuaskan.
Mereka amat seronok dan meminta sukaneka dilanjut dengan beberapa acara tambahan diadakan.Namun Penolong Kanan HEM (Pn.Hajjah Siti Khadijah bt.Abdullah) tidak dapat memenuhi permintaan tersebut lantaran kesuntukkan masa dan bajet yang amat terhad.

Semoga acara ini dapat diteruskan lagi pada tahun 2010 dengan jemputan dari sekolah Jenis Kebangsaan pula.




No comments:

Post a Comment