Thursday, November 19, 2009

Program 'Golden Holidays'

SK Gong Dermin akan melangsungkan program ini selama 4 minggu bermula pada 22 Nov,2009 hingga 15 Dis,2009. Jadual program juga sudah diedarkan untuk semua murid berkenaan.

Program ini merupakan pakej persediaan murid-murid Tahun 5 menyediakan diri untuk ke Tahun 6 pada 2010. Kalau tidak silap penulis,pada peringkat awal pelaksanaan dahulu, guru-guru ETEMs juga terlibat menambah ilmu dalam pengajaran dan pembelajaran di samping berlatih mengasah lidah dengan sebutan dan menggunakan perbendaharaan kata yang betul.

Menurut Guru Besar,taklimat kepada ibubapa telah dibuat semasa mengadakan perjumpaan ibubapa murid Tahun 5 (UPSR 2010) dalam bulan Oktober lalu.Boleh dikatakan semua ibubapa setuju dan yakin program ini akan memberi faedah kepada anak-anak mereka.
Untuk tahun ini murid-murid akan dikumpulkan dalam tiga kelas,iaitu Kelas 1 dan 2 adalah merupakan murid-murid yang mencapai tahap pembelajaran yang sepatutnya. Manakala Kelas ke 3 adalah merupakan murid-murid yang agak perlahan dalam penguasaan kemahiran-kemahiran tertentu dalam 4 subjek teras.

Program 3 hari seminggu ini akan bermula pada jam 8.30 pagi hingga jam12.00 tengahari. Semua guru akan menggunakan modul yang disediakan. Giliran tugas mengajar telah dibuat mengikut keselesaan guru-guru sendiri sesuai dengan perancangan bercuti mereka. Boleh dikatakan setiap guru hanya akan menjayakan program ini sekali sahaja. Guru Besar menyifatkan kehadiran ke program ini sebagai ganti kepada giliran guru-guru bertugas masa cuti penggal persekolahan.

Encik Nawi amat mengharapkan ibubapa memberikan sokongan kepada program ini selaras dengan penyataan mereka semasa perjumpaan ibubapa lalu. Disamping itu sebahagian murid-murid Tahun 1 juga akan menjalani Program KIA2M seiring dengan Program 'Golden Holidays'ini.

Ayuh ibubapa, ayuh anak-anak pastikan program ini berjaya. Bersamalah kita meninggikan lagi martabat anak didik Sek.Keb.Gong Dermin.

No comments:

Post a Comment